𝘼𝙧𝙩 𝙗𝙧𝙖𝙣𝙙𝙞𝙣𝙜 | cykl spotkań online

Uczniowie i uczennice 𝘼𝙧𝙩 𝙗𝙧𝙖𝙣𝙙𝙞𝙣𝙜 | cykl spotkań online 2020-06-25 19:00-20:00

Kolekcje korporacyjne.

Link do wydarzenia: Artystyczna Podróż Hestii

Sztuka jest silnym narzędziem do rozwijania organizacji, może stymulować tworzenie najwyższych wartości. Działania artystyczne mają w sobie ogromny potencjał: motywują do działania, pobudzają wyobraźnię i rozbudzają kreatywność. Nie bez przyczyny korporacje często nawiązują współprace z artystami: nie chodzi jedynie o zwiększenie sprzedaży i podniesienia atrakcyjności produktu, ale o rozwijanie strategii i tożsamości marki, poprzez realizację innowacyjnych działań. Artyści uczą nas jak myśleć niestandardowo, jak odważnie i bezkompromisowo realizować cele. Przyjrzenie się najlepszym realizacjom artystycznym pomoże nabrać dystansu do otaczającego świata, problemów i zadań. Wielokrotnie wpadamy w różnego rodzaju schematy – dotyczy to zarówno realizowanych dla firmy zadań jak i życia codziennego. Artyści pokazują nam, że da się myśleć niestandardowo, że inspiracja to niezwykle ważny element naszej tożsamości. Sztuka uczy nas także zrozumienia drugiego człowieka, otwartości na świat: to niezwykle ważne umiejętności, pomagające budować silny zespół i prowadzić aktywną sprzedaż.

_______________________

PEŁNY PROGRAM WYKŁADÓW:

✔️ 𝟐𝟏.𝟎𝟓. (czwartek), godz. 19 – Czym jest art branding – na przykładzie działań ERGO Hestii:

Sztuka i kultura to elementy nierozerwalnie związane z działaniem ERGO Hestii. Czy da się przedstawić wyniki finansowe firmy w formie art booka czy wielopoziomowego projektu artystycznego? Jak wygląda współpraca z artystami? Magdalena Kąkolewska, prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii i dyrektor ds. art brandingu ERGO Hestii opowie historię tworzenia Raportów Rocznych – najważniejszych dokumentów firmy, które są wynikiem wzajemnego zrozumienia sztuki i biznesu.

👉🏻 𝟐𝟖.𝟎𝟓. (czwartek), godz. 19 – Dlaczego czerwone samochody są najszybsze?

Kolor czerwony kojarzy nam się z odwagą, bezkompromisowością i szybkością. Dlaczego? Czy fakt ten jest spowodowany jedynie oddziaływaniem barwy na naszą percepcję, czy może ma to związek z początkiem rozwoju motoryzacji? Patrząc na historię marek motoryzacyjnych szybko dostrzeżemy, że większość z nich od początku swojego istnienia aktywnie współpracowała z artystami. Nie chodziło jedynie o typowe współprace komercyjne, ale budowanie spójnej strategii marki, o innowacyjny i odważny sposób myślenia twórców, który wielokrotnie na przestrzeni wieków inspirował inżynierów do działania. Renault, Citroen, Rolls Royce, czy Mercedes tworzyły tożsamość swoich marek we współpracy z artystami – wspólnie podejmowane przez świat biznesu i sztuki realizacje zaowocowały nie tylko ponadczasowymi modelami, ale również unikatowym doświadczeniem.

👉🏻 𝟎𝟒.𝟎𝟔. (czwartek), godz. 19 – Ikony polskiego designu

PRL był okresem kontrastów: z jednej strony niedobory zaopatrzenia i „bylejakość” codzienności, z drugiej jednak strony to czas, w którym rozwinęły się wyjątkowe inicjatywy artystyczne. Celem Instytut Wzornictwa Przemysłowego było dostarczenie „piękna na co dzień dla wszystkich”. Działania podjęte przez Instytut doprowadziły do rozwoju designu, unikalnego na skalę światową – proste, abstrakcyjne formy stosowane były zarówno w sztuce użytkowej jak i elementach dekoracyjnych. Obecnie, figurki ćmielowskie czy wazony zaprojektowane przez Horbowego są niezwykle pożądane nie tylko przez kolekcjonerów – wyszukujemy prlowskich wytworów na licznych aukcjach i portalach internetowych, bo idealnie pasują do naszych współczesnych mieszkań. Co sprawia, że mimo upływu lat nadal pożądamy talerzy, kieliszków, serwisów kawowych wykonywanych w latach 50, 60 czy 70? Podczas spotkania wybierzemy się wspólnie w wyjątkową podróż w czasie, starając się przy okazji znaleźć odpowiedź na pytanie, czym jest tak naprawdę „dobry design”.

👉🏻 𝟏𝟖.𝟎𝟔. (czwartek), godz. 19 – Zamieszkaj w dziele sztuki. Artystyczne spojrzenie na nieruchomości i przestrzeń miejską.

Wielkie miasta i na Zachodzie, i w Polsce, od wielu lat przeżywają boom budowlany. Nowych inwestycji przybywa, a tkanka miejska z roku na rok coraz mocniej się zagęszcza. Wśród bardziej świadomych społeczeństw narasta jednak znużenie ilością, która nie idzie w parze z jakością. Jak więc budować tak, by w centrum zainteresowania ponownie znalazł się człowiek i jego doświadczenie, a nie zyski z powierzchni użytkowej? Z pomocą branży nieruchomości przychodzi sztuka. Zmieniają się trendy, rosną aspiracje społeczeństwa, a w ślad za nimi wzrasta wrażliwość na estetykę i sztukę. Dostrzega to także rynek deweloperski, który coraz częściej angażuje artystów do współtworzenia projektów mieszkaniowych. Sztuka i biznes to nierozłączna para, która pomaga budować pozytywny wizerunek miast, tworząc atrakcyjną przestrzeń do życia i pracy.

👉🏻 𝟐𝟓.𝟎𝟔. (czwartek), godz. 19 – Kolekcje korporacyjne

Kiedy myślimy o siedzibach firm i korporacji najczęściej przed oczami pojawia się nam nudna “przestrzeń biurowa” – z ikeowskim biurkiem, obrotowym krzesłem i wykładziną na podłodze. Rzadko jednak zdajemy sobie sprawę, że niektórym biurom bliżej do galerii sztuki niż do przestrzeni biznesowej. Firmy na całym świecie korzystają z potencjału sztuki i współpracy z artystami – nie polega ona jedynie na ozdobieniu ścian dziełami sztuki, ale na stworzeniu we współpracy z twórcą inspirującej, motywującej do działania przestrzeni, w której pracownicy będą mogli rozwinąć w pełni swój potencjał. Podobne zadanie pełnią kolekcje, eksponowane we wnętrzach firm. Tworzenie kolekcji nie służy jedynie budowaniu kapitału inwestycyjnego przedsiębiorstw – często poszczególne elementy zbioru są wynikiem wieloletniej współpracy firmy z artystą, odpowiedzialnym za tworzenie tożsamości marki. Jak tworzone są największe kolekcje na świecie? Czy korporacja może współpracować z muzeami i galeriami na całym świecie? Podczas spotkania udamy się w podróż po fascynującym świecie sztuki i biznesu.

_______________________

PROWADZENIE:

🔹 Magdalena Kąkolewska – prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii, dyrektorka ds. Art Brandingu w STU ERGO Hestia SA. Absolwentka prawa i historii sztuki. Edukatorka i wykładowczyni. W latach 2013-19 organizatorka 49 wystaw sztuki młodych twórców w ramach Fundacji APH. Poprzez swoje działania upowszechnia ideę edukacji przez sztukę w środowiskach biznesowych oraz wspiera młode talenty, które debiutują w świecie sztuki.

🔹 Maja Wolniewska – historyczka sztuki, kuratorka, krytyczka. Autorka licznych publikacji i recenzji, współpracowała m.in. z Magazynem Szum i kwartalnikiem Aspiracje. Przez kilka lat współpracowała z Domem Aukcyjnym Desa Unicum, pomagając w budowaniu kolekcji i świadcząc usługi z zakresu doradztwa inwestycyjnego. Od 2019 roku związana z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii, gdzie odpowiada przede wszystkim za harmonogram wystawienniczy w Pawilonie Sztuki ERGO Hestii i program art brandingowy Fundacji.

🔹 Anna Palacz-Brzezińska – historyczka sztuki, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracowała z takimi instytucjami, jak Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie czy Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Przez dwa lata specjalistka w Dziale Merytorycznym Domu Aukcyjnego Libra. Od 2019 roku związana z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii.

Chcesz dodać wydarzenie?

Jeśli chcesz dodaj wydarzenie, wypełnij formularz klikając przycisk:

Wypełnij formularz

Jeśli masz pytania zapraszamy do kontaktu na:

edu@cdt.pl